Certificaat Aanvragen beheren

In het Control Panel kun je onder andere de lopende certificaat aanvragen beheren en monitoren. Je vindt deze onder de tab 'Aanvragen'. Op het Dashboard worden tevens alle aanvragen getoond waarbij actie vanuit de aanvrager benodigd is. De noodzakelijke controles voor uitgifte verschillen per type certificaat.

Overzicht van alle aanvragen

Hier staan alle lopende aanvragen onder elkaar, bij veel aanvragen kun je onderaan bladeren naar de volgende pagina('s). Het 'stoplicht' in de kolom Product geeft aan hoeveel stappen van de validatie procedure er succesvol zijn afgerond, en hoeveel er nog gedaan moeten worden.

Details per aanvraag

Iedere aanvraag kun je openen voor meer informatie. Naast een overzicht van de informatie opgegeven tijdens de aanvraag, vind je hier de actuele validatiestatus. Ook kun je hier een aantal zaken zelf regelen:

  • Voor de domein validatie kun je een ander e-mail adres selecteren, of kiezen voor een alternatieve validatiemethode (CNAME validatie of bestandupload).
  • Als je domein validatie per e-mail gebruikt, kun je hier de validatiemail opnieuw laten versturen.
  • Bij de aanvraag van een EV certificaat kun je de EV documenten accorderen, door het downloaden en ondertekenen van de documenten, of hier direct online mee akkoord te gaan.
  • Indien nodig voor het type certificaat, kun je voor een Sectigo (voorheen Comodo) certificaat een afspraak (datum en tijdvak) inplannen voor de telefonische validatie.
  • Berichten ontvangen van onze validatiemedewerkers en hierop reageren en zelf berichten versturen.
  • De aanvraag laten annuleren. Gebruik deze optie als je het certificaat toch niet nodig hebt. Wil je de gegevens van de aanvraag wijzigen? Neem hiervoor contact met ons op, het annuleren van de oude aanvraag is dan niet nodig.

point up