Functies Control Panel

Naast het monitoren van lopende certificaat aanvragen kun je in het Control Panel certificaten, account instellingen en facturen beheren.

Dashboard

Dit tabblad toont actuele zaken zoals aanvragen waarvoor actie nodig is, certificaten die binnen 14 dagen verlopen en facturen die nog niet zijn voldaan.

Certificaten beheren

Op het tabblad Certificaten vind je alle actieve en verlopen certificaten. Je kunt hier:

  • Zoeken op certificaatnaam of een selectie tonen van alle, of alleen de nog geldige certificaten.
  • De certificaatbestanden downloaden (let op: bij e-mail certificaten is dit niet mogelijk)
  • Een SSL certificaat verlengen.
  • Een certificaat heruitgeven.
  • Een certificaat intrekken.
  • Een overzicht van alle certificaten downloaden naar XLS-formaat.
  • Verlegingsnotificaties opslaan in je agenda.

Account instellingen

In het Control Panel op het tabblad Account kun je je accountvoorkeuren regelen. Je kunt hier:

  • De Verwerkersovereenkomst (nodig voor resellers i.v.m. de GDPR) ondertekenen, bekijken en downloaden.
  • Twee factor authenticatie instellen voor je login en je wachtwoord wijzigen. Dit kun je alleen voor je eigen inlogaccount instellen.
  • Aan- en afmelden voor de nieuwsbrief.
  • Gebruikers beheren (als administrator).
  • Je adres,- contact en factuurgegevens direct wijzigen. Overige organisatie wijzigingen kun je per e-mail aan ons doorgeven.

Gebruikers beheren

Onder een account kunnen meerdere gebruikers geregistreerd worden. Per gebruiker kan een rol toegekend worden:

Administrator   De beheerder heeft alle bevoegdheden. Nieuwe gebruikers zijn standaard Administrator.
User   Kan geen gebruikers toevoegen, verwijderen of rollen instellen.
API   Alleen API toegang, geen toegang tot het Control Panel. 

De administrator kan nieuwe gebruikers toevoegen en verwijderen. Voor het toevoegen is het nodig een tijdelijk wachtwoord in te vullen. Als beheerder kun je vervolgens een wachtwoord reset mail versturen waarmee de nieuwe gebruiker een eigen wachtwoord in kan stellen.

Facturatie

Op het tabblad Facturen vind je een overzicht van de openstaande en betaalde facturen. Je kunt hier:

  • Facturen downloaden als PDF bestand.
  • Openstaande facturen (desgewenst) met Ideal of creditcard betalen. Let op: Deze optie is alleen beschikbaar voor facturen in Euro en met Visa of MasterCard.
  • Een formulier downloaden voor het instellen van automatische incasso.

Recente wijzigingen

Het Control Panel wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe functies. Heb je specifieke wensen? We horen ze graag.

Onderstaand de voornaamste wijzigingen van de afgelopen tijd:

  • Verwerkersovereenkomst toegevoegd op het tabblad Account.
  • Het is bij een heruitgifte van een certificaat niet meer mogelijk om organisatiegegevens te wijzigen.
  • Dashboard toegevoegd waarin je direct kunt zien voor welke aanvragen, certificaten of facturen actie nodig is.
  • Het is niet meer nodig om een Captcha code op te geven bij het verzenden van een email naar ons, als je bent ingelogd.
  • Gebruikers rollen toegevoegd. Hiermee kun je direct een gebruiker aanmaken die alleen met het control panel of alleen met de API werkt.
  • Betere ondersteuning voor het opnieuw verzenden van validatie e-mails voor multi-domein certificaten.
  • Inloggen met twee-factor authenticatie.
  • Verzoek tot annuleren aanvraag en intrekken certificaat.
  • Inplannen afspraak voor telefonische validatie.
  • Extra talen toegevoegd: naast Nederlands en Engels kun je nu ook in het Duits, Zweeds en Deens en in verschillende valuta's een bestelling plaatsen.
  • De betaalmogelijkheden PayPal en creditcard zijn toegevoegd.
  • Het is nu ook mogelijk om code- en PDF signing certificaten te downloaden uit het Control Panel.
  • Zelf accountgegevens wijzigen.
  • De betaalmogelijkheid PayPal is niet meer beschikbaar.
point up