De browser geeft nog steeds het oude certificaat weer.

Is het certificaat goed geïnstalleerd?

Is het certificaat correct geïnstalleerd, en zichtbaar in de browser? (Dit kan gecontroleerd worden door op het slotje te klikken in de statusbalk / adresbalk.) Controleer of de domeinnaam en de vervaldatum overeen komen met het certificaat wat wij hebben toegezonden. Indien dit niet klopt is het certificaat niet goed geïnstalleerd, of moet de server mogelijk eerst opnieuw worden opgestart.

Is de browser opnieuw opgestart?

Is na de installatie ook de browser opnieuw opgestart? Anders blijft het oude certificaat mogelijk zitten in de openstaande sessie. Indien Internet Explorer wordt gebruikt werkt het iets anders, daar moet de ssl cache handmatig worden gewist: ga naar Menu Extra Internet Opties → tabblad Inhoud en klik op Clear SSL State. Het certificaat zou bij de volgende verbindingspoging zichtbaar moeten zijn.

Is de server opnieuw opgestart?

Is de (web)server na de installatie opnieuw opgestart? Het is vaak noodzakelijk om de webserver te herstarten (niet alleen de service / daemon).

Is het certificaat gekoppeld aan website / dienst?

Vaak moet het certificaat ook gekoppeld worden aan een bepaalde dienst, bijvoorbeeld om te werken met Exchange. In de handleidingen en in onze Knowledgebase is te controleren of er niet aanvullende handelingen zijn die moeten worden verricht (zoals het aanpassen van extra instellingen of het bewerken van een configuratiebestand).

point up