Snel Hulp
Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen en antwoorden om je verder te helpen buiten kantooruren. Staat jouw vraag er niet tussen? Raadpleeg dan onze uitgebreide online knowledgebase of neem tijdens kantooruren contact met ons op.
Jouw certificaat is verlopen, wat nu?
De vervaldatum van een certificaat is een onderdeel van het certificaat zelf, je zult dus zo snel als mogelijk de verlenging of heruitgifte moeten bestellen via ons Control Panel. Om deze bestelling te kunnen doen maak je het liefst een nieuw CSR, en installeer je na de levering van jouw nieuwe certificaat deze op jouw server. Voor instructies hebben we handleidingen beschikbaar.
Je hebt een certificaat besteld, maar nog niet ontvangen. Wat is de status van mijn bestelling?
Voor een actuele status van jouw bestelling kun je inloggen op het Control Panel. Als er openstaande acties zijn vind je deze hier terug. Pas wanneer alle validatie stappen zijn voltooid, kan het certificaat worden uitgegeven. Voor domein validatie certificaten kan de uitgifte vaak automatisch gebeuren, mits de zogenoemde DCV stap succesvol is afgerond. Mocht je hiermee problemen ondervinden, bekijk dan even dit knowledgebase artikel.
Voor Organisatie- en Uitgebreide validatie certificaten gebeuren de controles alleen tijdens kantooruren. Voor vragen buiten kantoortijden kun je het beste even mailen, in de avonduren krijg je mogelijk reactie als onze medewerkers nog aanwezig zijn.
Je hebt het certificaat ontvangen, maar hebt problemen bij de installatie
Onze support afdeling is tijdens kantoor uren bereikbaar via telefoon en e-mail. Buiten kantoortijden worden tickets - afhankelijk van de complexiteit- eventueel beantwoord door onze validatie medewerkers als zij medewerkers nog aanwezig zijn. Voor zelfhulp is onze online knowledgebase beschikbaar.
Voor urgente issues kun je ook contact opnemen met de Sectigo helpdesk.
Je wilt een certificaat laten intrekken
Is jouw server gehacked, of wil je het certificaat om een andere reden laten intrekken, dan kun je kiezen uit de volgende twee opties:
- Log in op het Xolphin Control Panel, zoek daar het certificaat op en kies voor 'Certificaat intrekken' onderaan bij de certificaat details. Het certificaat wordt dan binnen 24 uur ingetrokken.
- Trek het certificaat in via het Sectigo Certificate Revocation Portal.
Je hebt per ongeluk verkeerde certificaatgegevens ingevuld en wilt een wijziging in het certificaat
Het is helaas niet mogelijk verkeerde gegevens in het certificaat na uitgifte nog te wijzigen, hiervoor zul je een nieuw certificaat moeten aanvragen. Het reeds uitgegeven certificaat kun je binnen 30 dagen na uitgifte kosteloos annuleren via het Control Panel. Kies bij het certificaat voor Intrekkingsverzoek, waarna je een annuleringsverzoek per e-mail kunt versturen.
Je hebt een certificaat aangevraagd en wilt hiervoor betalen
Standaard leveren we certificaten op rekening. Binnen 24 uur na levering ontvang je een factuur per e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres, die je binnen 21 dagen kunt voldoen. Voor andere betalingsmogelijkheden kun je contact opnemen met sales@xolphin.nl.
Ik heb een certificaat voor meerdere jaren gekocht, maar nu heb ik van jullie al eerder een verlengingsmail ontvangen. Hoe kan dit?
Langere certificaatlooptijden dan 1 jaar werken middels 'Subscription SSL'. Hiermee kun je ondanks de industriebrede beperking van de maximale looptijd naar 1 jaar, profiteren van de voordelen van een SSL certificaat met een langere geldigheidsduur.
Je kunt een abonnement afsluiten voor maximaal 5 jaar, waarbij de technische levensduur van het certificaat telkens 1 jaar is. Je betaalt eenmalig vooraf waardoor de prijs per jaar lager is. Een keer per jaar vernieuw je het certificaat door een 'Heruitgifte' te bestellen met een nieuw CSR, waarna wij het validatieproces opnieuw doorlopen. Meer informatie vind je hier.
Hulp nodig?
Bel ons op +31 88 775 775 0
SSLCheck
De SSLCheck controleert of je certificaat goed op je server is geïnstalleerd en of er mogelijke problemen zijn.