Exchange 2010 - Importeren certificaat
Volg de volgende stappen om een certificaat te importeren binnen Exchange 2010:
- Ga naar Menu Start → Programs → Microsoft Exchange 2010 en klik op Exchange Management Console.
- Klik op de link Manage Databases midden-rechts (of klik de Microsoft Exchange On-Premises boom open)
- Klik in het linkermenu op Server Configuration.
- Klik in het Actions-menu rechts op Import Exchange Certificate... . Een wizard opent zich.
- Klik op Browse... en navigeer naar de locatie waar het backupbestand is opgeslagen.
- Geef bij Password: het wachtwoord op waarmee de backup is beveiligd. Klik op Next.
- Voeg eventueel extra servers toe waar u het certificaat op wilt importeren en klik op Next.
- Er wordt een opsomming weergegeven van de gekozen opties. Klik op Import.
- De wizard toont een samenvatting van de acties, en of ze gelukt zijn. Klik op Finish om de wizard af te sluiten.
In sommige gevallen (bijvoorbeeld als u het certificaat niet als .pfx bestand heeft geïmporteerd) is het nodig de root en intermediate certificaten apart te importeren.
Hulp nodig?
Bel ons op +31 88 775 775 0
SSLCheck
De SSLCheck controleert of je certificaat goed op je server is geïnstalleerd en of er mogelijke problemen zijn.