Exchange 2010 - Importeren certificaat

Volg de volgende stappen om een certificaat te importeren binnen Exchange 2010:

  1. Ga naar Menu StartProgramsMicrosoft Exchange 2010 en klik op Exchange Management Console.
  2. Klik op de link Manage Databases midden-rechts (of klik de Microsoft Exchange On-Premises boom open)
  3. Klik in het linkermenu op Server Configuration.
  4. Klik in het Actions-menu rechts op Import Exchange Certificate... . Een wizard opent zich.
  5. Klik op Browse... en navigeer naar de locatie waar het backupbestand is opgeslagen.
  6. Geef bij Password: het wachtwoord op waarmee de backup is beveiligd. Klik op Next.
  7. Voeg eventueel extra servers toe waar u het certificaat op wilt importeren en klik op Next.
  8. Er wordt een opsomming weergegeven van de gekozen opties. Klik op Import.
  9. De wizard toont een samenvatting van de acties, en of ze gelukt zijn. Klik op Finish om de wizard af te sluiten.

In sommige gevallen (bijvoorbeeld als u het certificaat niet als .pfx bestand heeft geïmporteerd) is het nodig de root en intermediate certificaten apart te importeren.

 

point up