Certificaat intrekken
Bij het aflopen van de geldigheid verloopt het certificaat vanzelf, tenzij je deze zelf verlengt. Tijdens de looptijd is het altijd mogelijk het certificaat door de uitgever (de CA) te laten intrekken.
Wanneer een certificaat intrekken?
Als de private key van het certificaat is gecompromitteerd door bijvoorbeeld een hack of virus, moet je het certificaat laten intrekken. Ook als het certificaat niet meer gebruikt mag worden, of als de dienstverlening is beëindigd, kun je het certificaat laten intrekken.
Als je de private key van het certificaat kwijt bent kun je het certificaat met een nieuwe private key opnieuw laten uitgeven. Bij een heruitgifte wordt het oude certificaat standaard niet ingetrokken. Omdat de CA het uiteindelijke beheer doet kunnen wij dit echter niet garanderen. Om er zeker van te zijn dat deze niet meer actief is kan je ons altijd mailen, mocht je dit willen.
Let op: een intrekking is geen annulering en creditering. Certificaten kun je annuleren binnen 30 dagen na uitgifte, hiervoor is een apart e-mail verzoek nodig.
Hoe kun je een certificaat intrekken?
Zoek in het Control Panel het certificaat op onder de tab Certificaten. Hier kun je onder Acties een intrekkingsverzoek indienen. Van dit verzoek ontvang je een bevestiging per e-mail, waarna het certificaat binnen enkele uren (maximaal 24 uur) wordt ingetrokken. Zodra het certificaat is ingetrokken is deze niet meer zichtbaar in het Control Panel.
Hulp nodig?
Bel ons op +31 88 775 775 0
SSLCheck
De SSLCheck controleert of je certificaat goed op je server is geïnstalleerd en of er mogelijke problemen zijn.